A mobilitás fenntarthatósága a városfejlesztésben – Gémesi György a Smart City – Smart Mobility konferencián
Hír
2016-01-22
Az elmúlt időszak jelentősen átalakuló mobilitása, s ehhez kapcsolódóan a Smart Cityt, mint a település- és közlekedésfejlesztés legújabb megol- dási kísérlete voltak a központi témái annak nemzetközi szakmai konferen- ciának, amelyet „Smart City – Smart Mobility: Fenntartható mobilitás a városfejlesztésben” címmel rendeztek 2016. január 22-én, Budapesten. A konferencián Gémesi György, Gödöllő polgármestere, a MÖSZ elnöke a városfejlesztési tapasztalatait osztotta meg a hallgatósággal és felhívta a figyelmet arra, milyen szempontoknak kellene megfelelnie az önkormányzati fejlesztéseknek.
Az elmúlt időszak jelentősen átalakuló mobilitása, s ehhez kapcsolódóan a Smart Cityt, mint a település- és közlekedésfejlesztés legújabb megoldási kísérlete voltak a központi témái annak nemzetközi szakmai konferenciá- nak, amelyet „Smart City – Smart Mobility: Fenntartható mobilitás a városfejlesztésben” címmel rendeztek 2016. január 22-én, Budapesten. A konferencián Gémesi György, Gödöllő polgármestere, a MÖSZ elnöke a városfejlesztési tapasztalatait osztotta meg a hallgató- sággal és felhívta a figyelmet arra, milyen szempon- toknak kellene megfelelnie az önkormányzati fejlesz- téseknek.
Gémesi György az építési törvény módosításában rejlő veszélyekre is felhívta a figyelmet
A Pro Urbe Kft. és a Terra Stúdió Kft. rendezte interdiszciplináris konferencián Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége (MÖSZ) elnöke köszöntötte az egybegyűlteket, majd előadásában gödöllői városfejlesztési tapasztalatairól és az olyan, még megoldásra váró közlekedéstechnikai feladatokról beszélt, mint az új HÉV-csomópont kialakítása vagy a várost elkerülő út megépítése. Mindemellett felhívta a figyelmet az építési törvény módosításában rejlő veszélyekre, valamint arra, hogy az önkormányzati beruházások megtervezésekor a funkcionális megoldások mellett a környezetvédelmi, az energiahatékonysági és a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe kellene venni. Ezeknek együttesen ugyanis jelenleg csupán az önkormányzati beruházások legfeljebb 15-20 százaléka felel meg.
A MÖSZ elnöke után a két szervező cég vezetője Babós Gyula igazgató és Laky Ildikó cégvezető ismertették a Pro Urbe Kft. és a Terra Stúdió Kft. történetét és munkásságát, majd Kazatsay Zoltán, az Európai Bizottság Foglalkoztatás, Szociális ügyek és Társadalmi Befogadás Főigazgatósága főigazgató-helyettese beszélt az Európai Unió támogatási alapkezeléséről. Kulcsár Sándor, A Lechner Tudásközpont Smart City vezetője a tudásközpont városfejlesztési irányelveit mutatta be a hallgatóságnak, Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közlekedésfej- lesztés munkacsoportjának vezetője pedig azokról a közlekedésfejlesztésben alkalmazható megoldásokról tartott előadást, amelyek lehetővé teszik a fenntartható mobilitás (smart mobility) megvalósítását.
Az előadásokat két moderált kerekasztal beszélgetés követte. Az első azokat a mobilitás átalakulása miatt városfejlesztés területén tapasztalható kihívásokat, míg a második a közlekedésfejlesztés terén felmerülő kihívásokat járta körül. A beszélgetésekből az érdeklődők képet kaphattak a Smart City, illetve a Fenntartható városi mobilitási tervet (SUMP), illetve rávilágítottak a település- és azon belül a közlekedésfejlesztés, valamint a fenntartható városfejlesztés összefüggéseire.
möszlap.hu